LEMONA: prekyba elektronika karantino metu ir savalaikis logistikos optimizavimas kartu su EQUINOX

Kliento profilis

LEMONA – lyderiaujanti Baltijos šalių tarptautinė įmonė, kurios pagrindinė veiklos sritis – didmeninė ir mažmeninė prekyba įvairiais elektronikos komponentais, įrankiais, medžiagomis bei išmaniais sprendimais namams ir verslui – patvirtina nusistovėjusią prielaidą, jog sėkmingiausios yra inovacijų ieškančios įmonės, kurios sugeba greitai prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios rinkos.

Pandemija ženkliai pakeitė veiklos procesus daugelyje verslo sričių, ypač pastebimas buvo spartus pirkimo įpročių pokytis ir staigus priverstinis perėjimas nuo didmeninės prekybos vis labiau link mažmenos ir e-komercijos. Būtent su tokiais iššūkiais krizės metu susidūrė mūsų klientas – LEMONA.

 

Verslo pokyčiai

LEMONA pasitiki daugiau nei 300 tiekėjų iš viso pasaulio, greitas ir operatyvus prekių pristatymas bei tiekimas užtikrinamas, palaikant aukštą atsargų lygį, turint sandėlyje daugiau nei 15 000 skirtingų prekių nuo elektros lempučių ir įvairiausių laidų iki priedų automobiliams, buitinei technikai bei kompiuteriams.

 

Ne vienam iš mūsų, persikėlus dirbti iš ofiso į namus, teko pakoreguoti savo aplinką ir komfortiškai įsirengti savo "naują" darbo vietą, o socialiniai ir kultūriniai apribojimai vis daugiau skatino atrasti kitus laisvalaikio praleidimo būdus, neišeinant iš namų. Tad LEMONOS platus prekių asortimentas, įskaitant garso aparatūrą, kompiuterinę techniką ir kitas elektronikos prekes išliko paklausia prekių kategorija.

Karantinas parodė, kad poreikis prekėms niekur nedingo, tačiau iš esmės pasikeitė prekės kelias iš sandėlio lentynos iki galutinio vartotojo, kas pareikalavo peržiūrėti prekės logistikos organizavimą.

LEMONA krizę priėmė kaip galimybę pagerinti klientų aptarnavimą, nukreipiant fokusą į e-parduotuvės atnaujinimą bei pasiūlant įvairius kanalus greitam pristatymui užtikrinti: fizinės parduotuvės pavirto atsiėmimo punktais, atsirado galimybė užsisakyti prekių pristatymą iki paštomato arba iki nurodyto adreso.

Verslo pokyčiai nulėmė poreikį optimizuotis logistiką, išplėsti elektroninės parduotuvės funkcionalumą ir pakoreguoti darbo organizavimo sandėlyje principus. LEMONA sugebėjo sklandžiai persiorientuoti, o savalaikės investicijos į logistikos efektyvinimą dar iki pandemijos pasiteisino ir leido šaltakraujiškai įveikti netikėtus iššūkius.


Bendradarbiavimo pradžia

2018 metais duris atvėrė modernus LEMONOS centrinis sandėlis Kaune. Persikeliant į naują sandėlį, logistikos procesų optimizavimas, pilnai sutvarkant darbo organizavimo sandėlyje principus, buvo neišvengiamas, tad bendradarbiavimas su logistikos ekspertais iš EQUINOX prasidėjo gerokai iki naujo sandėlio įrengimo.

EQUINOX specialistams peržiūrėjus tuo metu buvusius procesus ir pasiūlant jų efektyvinimo būdus, atsisakant nereikalingų procedūrų, buvo įdiegta EQUINOX sandėlio valdymo sistema, o taip pat buvo atliktas naujo centrinio sandėlio technologinis projektavimas.


Poreikis optimizuotis

"Prieš įsidiegiant EQUINOX SVS dirbome tik su finansine sistema, prekių valdymo bei sandėlio navigavimo poreikis buvo patenkinamas minimaliai. Dirbome be skanerių, turėjome atsiminti prekių lokacijas, nuolat pristigdavo sandėlio vietų, pasikartodavo žmogiškosios klaidos, patirdavome didesnius laiko kaštus. Kai reikėjo suvaldyti vis didėjančius užsakymų srautus, supratome, kad mums reikalingas tinkamas įrankis sandėliui valdyti," – teigia Vitoldas Čejauskas, LEMONOS centrinio sandėlio vadovas. 

SVS diegėjo pasirinkimas

Anot Vitoldo Čejausko, vertinant potencialų SVS diegėją, didžiausią įtaką pasirinkimui turėjo sėkmingi SVS diegimo pavyzdžiai kitose didelėse Lietuvos įmonėse. Įvertinus EQUINOX specialistų patirtį, palyginus pačios sistemos funkcionalumą su kitomis siūlomomis alternatyvomis iš kitų diegėjų bei atsižvelgiant į SVS kūrėjo siūlomą lankstumą ir sistemos pritaikymo galimybes, pirmenybė buvo atiduota laiko patikrintai ir plačias galimybes siūlančiai EQUINOX SVS.


Pasiekti rezultatai

Anot LEMONOS centrinio sandėlio vadovo, šiai dienai, po SVS diegimo sandėlio užsakymų apdorojimo efektyvumo lygis išaugo net 36%, taip pat ženkliai išaugo sandėlio pralaidumas ir atsirado galimybė sandėliuoti didesnį atsargų kiekį.

Pakeitus darbo organizavimo sandėlyje principus, atsirado dinaminės prekių lokacijos, kas leido optimaliai išdėstyti sandėlyje net 15 000 skirtingų prekių. Dinaminis sandėlis padeda taupyti sandėlio plotą, o SVS panaikina būtinybę sandėlio darbuotojams atsiminti prekių lokacijas, nes kiekviename žingsnyje SVS parodo sandėlio darbuotojui, kur reikia ieškoti reikiamos prekės, tad įsidiegus SVS, dinaminis sandėlis tapo prieinamu ir lengvai valdomu instrumentu.

LEMONOS centrinio sandėlio vadovas vertina SVS diegimo metu aktyvuotą funkciją – dvigubas tikrinimas, kas leido sumažinti klaidų tikimybę iki minimumo. Vitoldas Čejauskas pastebi, kad įsidiegus SVS, lengviau tapo valdomi ir patys sandėlio darbuotojai, nes jų motyvaciją galima kuruoti pagal SVS ataskaitą apie sandėlio darbuotojų našumą: "Tiksliai galime atsekti klaidas ir nustatyti jų kiekius, lengvai valdomi kiekybiniai darbuotojų rodikliai, užsakymo surinkimo greitis ir kiekis. Kadangi SVS lydi darbuotojus kiekvienam žingsnyje, darbuotojų pakeičiamumas tapo lengvesnis, naujiems darbuotojams yra taikomi paprastesni reikalavimai."

Labiausiai Vitoldą Čejauską, LEMONOS centrinio sandėlio vadovą, žavi EQUINOX SVS galimybė apjungti užsakymus, taip taupant žmogiškąjį resursą ir laiką:

"Anksčiau vienu metu buvo galima rinkti 1 užsakymą, o šiuo metu vienas darbuotojas vienu metu gali rinkti 5 skirtingus užsakymus."

Vitoldą Čejauską džiugina ir EQUINOX SVS kurjerių modulis: "Buvo atliktos integracijos su mums reikalingais vežėjais. Sistema leidžia pasiūlyti galutiniam vartotojui skirtingus prekių atsiėmimo būdus – nepakuojant, atsiimant pačiam, apjungiant užsakymus, pristatant į paštomatus. Patogesnis užsakymų valdymas leidžia sutaupyti siuntimo kaštus."


Diegimo ypatumai

Vitoldas Čejauskas, LEMONOS centrinio sandėlio vadovas: "EQUINOX specialistai turi daug žinių kaip galima pritaikyti sistemą kiekvienam klientui. Nuo standartinio funkcionalumo esame stipriai adaptavę SVS pagal savo poreikius ir vis tobuliname eigoje. Įsigijome sistemą, kuri įgalino mus atrasti probleminių vietų sprendimus sandėlio valdyme."

Ateities planai

Vitoldas Čejauskas, LEMONOS centrinio sandėlio vadovas, teigia, jog EQUINOX SVS diegimas leido išspręsti efektyvumo problemas sandėlyje: "Matome didelį potencialą dirbant ir tobulinant SVS panaudojimo procesą mūsų sandėliuose. Pandemijos metu užsakymų kiekis buvo stipriai išaugęs, SVS padėjo suvaldyti išaugusių užsakymų srautą, parodė maksimalų galimą apdoroti užsakymų kiekį per ribotą laiką. SVS lankstumo dėka galėjome pradėti prekybą Amazon ir Ebay tinkle, integruotis strategiškai svarbius partnerius, pvz., Deutsche post."

Kalbant apie augantį verslo potencialą, Vitoldas Čejauskas pastebi, kad verslo ir procesų tobulinimui ribų nėra, tad eigoje LEMONA planuoja išsikelti tolimesnius logistikos optimizavimo tikslus ir juos įgyvendinti. 


Nepaliekame nei vieno kliento be sprendimo!

Šias ir daug kitų prekių galite įsigyti mūsų internetinėje parduotuvėje. Neradote tinkamo sprendimo ar turite papildomų klausimų? Susisiekite!
Mums svarbi Jūsų nuomonė, palikite atsiliepimą.


Kontaktai fiziniams asmenims

8700 35 035 arba [email protected]

Kontaktai juridiniams asmenims

[email protected]